Besök från Oslo!

Yolanda och Christina har varit här i två dagar. Vi har varit på fotografiska, gått jättelångt och ätit massa. Det har varit så mysigt! Tänk om Oslo låg lite närmare!

Och igår var mitt första arbetspass på två veckor. Jobbet gör mig splittrad och framför allt väldigt trött.!

Händelserik helg!

Jag jag fortfarande semester och har tagit vara på tiden ordentligt!
I torsdags kom Linnéa och kollade in våran lägenhet och sen åkte vi till Tullinge och grillade med Lukas, Lollo och tre av Linnéas kompisar.
I fredags var det fint väder. Det regnar typ varje dag så när det bara är molnigt så är det en bra dag!

På fredagen tog jag mig till stan till en sjukt fin lägenhet på Jarlaplan - visste inte att det fanns nåt som hette så! Där hängde jag med Linnéa och två av hennes högskolevänner och åt pizza.

Det droppade in lite fler folk och jag var den enda av 10 som var från Stockholm. Australiensare, britter, skåningar, örebroare, göteborgare och Linnea.
Kvällen avslutades på Slakthuset.

Igår myste vi med Lukas bror med familj hos hans föräldrar och sen åkte vi till stan i regnet och käkade med några av Lukas kompisar för att en av dom fyllde år.

Idag har jag äntligen fått träffa lilla Melker! Lukas och Niklas fortsatte att bygga trappa på altanen hemma hos dom som vi byggde för några veckor sen.

När vi hade hängt där ett tag gick vi ut och plockade blåbär! Igår köpte vi såna där bärplockare. Vi plockade nästan 6 liter och vi var inte ens ute en timme! Sjukt! Nu får vi äta blåbär till allt!

Alltså jag har aldrig sett såhär mycket blåbär förut!

En vecka i Spanien!

Vad härligt det var att få komma till solen ett tag! Sommaren här i Sverige bjuder ju på halvkul väder.
Det var sol i Krakow också men där kunde vi inte bada.
Men oj vad vi badade i Spanien!
Mamma, pappa och nattis kom och hämtade mig och Felle från flygplatsen, vi landade med nån timmes mellanrum.

Mamma och Gunnel fyllde 50.

Vi åkte allihopa till Ronda en kväll.

Vi åkte till Benahavis och tog oss nedför en bäck med grottor och djupt och grunt vatten. I början hoppade man ner från typ 5 meter. Det var en cool grej!

Alla syskon lagade middag hemma en kväll och sen åkte vi till Puerto Banús.
Killarna var lyriska av alla bilar. Och Båtarna som ligger där kostar inte bara en miljon!

Men mest har vi bara solat och badat och läst böcker och hängt. Sjukt härlig vecka med hela familjen och jag skulle lätt kunnat stanna ett par dagar till!

Men nu har jag semester hemma en vecka till!

Bada och baka.

Jag har jobbat, firat Lollos födelsedag. Vi har bytt ut våran säng på IKEA till en mjukare och jag har hängt med familjen. Att jobba dygn är väldigt utmattande men när man hinner komma ikapp med sömnen är det skönt att vara ledig hela dygn i sträck oxå!

Sängen är nog bättre än den förra men jag har inte hunnit sova i den två nätter i rad än. Det var ett projekt att byta ut den men det var så skönt att vi tog tag i det!

Vi hämtade en cykel jag ska få låna och tog en cykeltur!

Jag bakade såklart när jag skulle på kalas hos Lollo. Chokladrutor med chokladkräm. Dom smakar inte som mammas men dom var goda!

Kvällspromenad till sjön med Lukas.

Idag frågade jag mamma om hon ville komma och ta en promenad med mig innan jag skulle till jobbet :

Jag bakade kakor innan dom kom hit och de fick ta med sig dom hem!
Receptet är från jennysmatblogg.se
Och det är kolasnittar med daimchoklad i.

Krakow, Polen.

Jag har aldrig varit i Polen, men nu vart det två gånger samma år!
Här är bilder från vår semester som jag gav till Lukas i 30års-present i överraskning.

I floden man inte får bada i ligger en båt med en pool på!

Slottet.

Domkyrkan på Slottsgården.

Ett måste när man är i Krakow är ett besök på auschwitz. Vi var på en guidad   Tur på två av lägrena.
Man fick se mer än jag förväntade mig och jag blev mindre påverkad än jag trodde. Men det är för sjukt för att ta in. För sjukt. Värt ett besök!

Auschwitz-Birkenau.

Polska dumplings.

Polsk waffel.

Soppa serverad i ett bröd - oxå polskt.

Svalkade dusch på torget.

Jag har haft det så fantastiskt och mysigt och jag ångrar inte att jag köpte resan som födelsedagspresent till honom!

Lukas 30 år!

Vilket väder vi har haft den här veckan!
Jag börjar bli riktigt trött på mitt jobb så det är skönt att ha saker att glädjas åt när man är hemma!
I onsdags fyllde Lukas 30 år! På morgonen gav jag honom en resa till Krakow. Jag har varit så nervös för att ge den till honom för han visste inte om nånting! Men han blev glad!
På kvällen fikade vi hos hans pappa med hans mormor, en bror och en syster med familjer. Det var så mysigt!

I fredags var vi båda lediga och åkte ner till sjön i närheten där vi bor och åt lyxpicknick - vi köpte med oss indiskt!

Så var det lördag.
Jag och nattis var i Farsta en sväng och
sen firade vi Lukas med grill och mys med hans kompisar hemma hos hans föräldrar.

Jag hade bakat en halloncheesecake och en rabarberpaj till efterrätt!

Idag solar och badar vi och om en timme ska vi åka till Krakow!